28. 10. 2013

Kávová maska na suché vlasy (recenze)

Takže tenhle blog je o knihách, to ano.
Ale hlavně je o mně, takže se tu občas objeví mé postřehy a zážitky. A tohle je jeden z nich.
Kávová maska.

Nevím, jestli to znáte nebo zda-li jste to zkoušeli i vy sami, ale pokud že ne, já vám to ráda představím z mého úhlu pohledu.
Já osobně mám vlasy poměrně světlé (v létě mi sami světlají a ještě k tomu jsem si nechávala dělat ombré na konečkách, takže je mám zesvětlené ještě chemicky) a taky jemné a suché.

Dříve (tak před dvěmi lety) jsem měla vlasy dlouhé skoro do pasu a byla jsem na ně vážně pyšná, ale začaly se mi naprosto neuvěřitelně třepit, což se mi nelíbilo (a občas, třeba na ostatních lidech, mi to přijde i nechutné). Takže jsem dostala ten dokonalý (idiotský a doteď si to vyčítám) nápad, že si vlasy ostříhám, užiju si krátké a nadýcháné, roztomilé vlásky a pak mi zase narostou a budu je mít dlouhé a krásné. Jenže chyba lávky. Vlasy mi od té doby narostou jen kousek pod lopatky a pak se začnou třepit, a když ty roztřepené konečky nechám ostříhat, tak mám občas pocit, že se třepí čím dál tím výš.

Takže moje vidina krasných dlouhých, silných a hustých vlasů se navždy rozplynula. Ale nevzdávám se, proto sháním a zkouším další a další nové věci, kondicionéry, olejíčky, šampóny, masky, ale zatím marně. V blízké budoucnosti chci vyzkoušet Brazilský keratin, no uvidíme, třeba se tu taky objeví nějaká ta recenze.
A vzhledem k tomu, že občas z toho začínám být i poměrně zoufalá, tak zkouším i různé babské rady a domácí masky. Jako třeba Kávovou masku, na kterou jsem narazila úplnou náhodou.


Takže když jsem dělala tu masku, která už se mi nelíbila prvotně konzistencí, barvou ani vůní, doufala jsem i přesto v malý zázrak. Naplácala jsem si to tedy na hlavu, maska totálně stvrdla (to ty vajíčka) a perfektně držela i bez nějakých skřípců. Čekala jsem pro jistotu půl hodiny (místo potřebných 20 minut), aby to mělo jakože větší účinek a mezitím čichala tu nepříjemnou vůni kávy smíchanou s olivovým olejem. Doufala jsem, že až to smyji, tak ta vůně již tak intenzivní nebude. Opak byl ale pravdou. Po půl hodině jsem běžela do koupelny si ji smýt a dle návodu jsem si to smývala velmi vlažnou (až skoro studenou) vodou, aby se mi z vajíčka ve vlasech neudělaly cucky, ale nepomohlo to, cucky se udělaly stejně. Dobré je, že jakmile vlasy uschnou, tak se dají poměrně dobře vyčesat. No a tak vůně? Hrůza! Usušila jsem si vlasy jemně osuškou a seděla u notebooku a pořád cítila ten hnusný zápach, ze kterého se mi neskutečně zvedal žaludek, nakonec jsem to prostě nevydržela a letěla do koupely. Použila jsem 3 různé šampóny, 2 kondicionéry, voňavý olejíček do vlasů a nakonec i parfém a stejně jsem ten hnus cítila! Neuvěřitelně se mi z toho dělalo zle. Takže jsem nakonec moc vlasy zřejmě nevyživila, spíš zasmradila a řekla si, že už si tu masku dělat nikdy nebudu.

Ovšem na její obhajobu. Po smytí té masky jsem vlasy měla opravdu krásně jemné, hladké, vyživené a navíc mi tmavá barva kávy příjemně zvýraznila moji hnědou barvu vlasů. Takže nebýt toho smradu, jiště by moje vlasy byly v sedmém nebi. A pokud vám divná vůně kávy nevadí a máte suché vlasy určitě to zkuste! Protože vlasy byly opravdu krásné. A vy, co vůni kávy nemáte rádi a přesto to chcete zkusit (jako já), přeji hodně silný žaludek a kolíček na nos.


Kávová maska na suché vlasy:

1 žloutek
3 lžíce olivového oleje
2 lžíce mleté kávy

Všechny ingredience pořádně promíchej a kašičku natři na suché vlasy. Nechej dvacet minut působit a pak důkladně smyj. Pokud možno, co nejstudenější vodou, kterou sneseš, protože jinak se ti z vajíčka udělají ve vlasech cucky, které budeš muset vyčesat, jakmile ti uschnou.

1 komentář:

  1. Zajímavé :) Asi to vyzkouším :) Vůni kávy mám ráda, pracuju v kavárně, takže vůni asi snesu a vlasy se mi třepí neskutečným způsobem, takže nějakou péči jistě uvítají. A až přijdeš na nějaký způsob, po kterém ti zázračně narostou vlasy víc jak pod lopatky, dej mi vědět, protože se o to marně pokouším asi 6 let a nic :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.