28. 12. 2013

Jelen?

No.
Někdo by mohl důmat nad tím, proč se zrovna můj blog jmenuje, jak se jmenuje. Proč mám v záhlaví jelena? Proč mám favicon s rohama? Proč to M s rohama? Proč prostě ty rohy? Jelen? Co?

K tomu abyste to pochopili, není potřeba nic moc složitého k vysvětlování.

Každý má asi nějakou tu svoji zálibu (posedlost). Něco sbírá. Náušnice, sněžítka, hry, boty, pivní tácky, plyšáky, kabelky, motýly, známky, peníze, auta (modely, no někdo možná i nemodely). Prostě něco. A ani já nejsem výjimkou. Osobně krom knih SAMOZŘEJMĚ, (a samolepek z banánů, které sbírám asi 6 let) sbírám všechno s jeleny (soby, srnci, to je jedno). Né, že bych chtěla mít ve svém bytě všechno s jelenem včetně jelena samotného, ale často neodolám a něco si pořídím. Takže mám oblečení s jeleny, bižu s jeleny, nádobí s jeleny. A hrozně moc chci polštář s jeleny.

No a právě proto mám i blog s jelenem.
Protože jsou naprosto epičtí. Krásní. Vznešení. Takový majestátní. Plus navíc Expecto Patronum a dvanácterák. Chápeme.

Symbolika o jelenovi říká, že je to symbol boží. Pán lesů, zvířat. Oplývá moudrostí, ušlechtilostí, rychlostí - lehko se vyhýbá problémům. Jen si počtěte sami... -->

Jelen byl významným posvátným zvířetem, Pánem lesů. Váže se k němu bohatá symbolika. Byl představitelem obnovy a tvoření, životní energie a síly, moudrosti a vznešenosti. Často býval spojován se Stromem života. Byl zvířetem zasvěceným slunci a starověké národy jej ctily jako nositele ohnivého elementu. Pro shoz a nové dorůstaní paroží se stal symbolem přírodního koloběhu, neustálého umírání a zrozování. Byl dáván do souvislosti se smrtí, často se objevoval jako posel smrti nebo jako jeden z atributů vládců podsvětí.

Zkrátka epické! Miluju jeleny. Tak proto je všude mám.

A každý mi vždy udělá radost nějakým dárkem s jelenem. Když to teda nebude jeho maso. Z toho už si taky dělali srandu. Že by z něj byl dobrý guláš..  Achjo.

1 komentář:

  1. Jeleni jsou super ;). Nikdy mě nenapadlo je sbírat :D, ale je to originální (y). Já sbírám knoflíky, i když moje stránka se podle toho nejmenuje :D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.