29. 12. 2013

Můj knižní wishlist #1

Takže jsem přemýšlela už o tom, které knihy bych si v lednu chtěla pořídit a vyšla jsem s finální čtyřkou.
Uvidíme, jak na tom finančně budu a jestli to zvládnu, protože na mém wishlistu nejsou jenom knihy, ale také nějaké to oblečení a podobně. Upřímně při pohledu do mé skříně se mi chce plakat, nemám žádné kloudné svetry ani kalhoty. Ale za to mám knihy :D

1. Prozření Mary Dyerové
--- Michelle Hodkin
--- anotace: Když se Mara Dyerová probudí jednoho dne v nemocnici a vůbec netuší, jak se tam dostala, má pocit, že život už nemůže být podivnější. Může. Věří, že za nehodou, při které zemřeli její přátelé, musí být něco víc. Nemýlí se. A po tom všem, čím si prošla, nevěří, že by se mohla ještě někdy zamilovat. Plete se.
--- u této knihy bych pak chtěla ještě pokračování Proměna Mary Dyerové
--- slyšela jsem, že je to docela psycho a čtenář do poloviny knihy vlastně vůbec netuší, o co tam jde, no a já mám ráda knihy, které mě umí překvapit a zamotat mi hlavu

2. Zlodějka knih
--- Markus Zusak
--- anotaceMladý australský autor sepsal silný, jímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. 
--- tak takhle kniha má ohromně kladné hodnocení a v poslední době ji čte stále více lidí, nejeden člověk ji dostal letos k Vánocům
--- navíc knihu psanou z pohledu Smrti, jsem tedy ještě opravdu nečetla

3. Než jsem tě poznala
--- Jojo Moyes
--- anotace: Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. 
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivní Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise… 
Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje.

--- takže tohle je naprostý hit poslední dobou a já ji samozřejmě ještě nečetla
--- není to sice šálek mého čaje, ale všichni píší, že autorky styl psaní je prostě jedinečný, donutí vás přemýšlet a hodně lidí (slečen) konec knihy probrečelo, tak uvidíme

4. Ten, kdo stojí v koutě
--- Stephen Chbosky
--- anotace: Když člověk stojí v koutě, může si všimnout spousty úžasných věcí. Ale pak přijde chvíle, kdy je třeba vykročit na parket a začít opravdu žít. Strhujícímu románu Stephena Chboskeho o dilematu mezi nečinností a touhou se dostalo nadšeného přijetí, vyvolal polemiku a získal miliony oddaných čtenářů. Příběh o dospívání na střední škole, který Charlie vypráví v dopisech, je otevřenější a důvěrnější než leckterý deník, zároveň vtipný i sžíravý. Nevíme, kde Charlie bydlí, ani komu píše - máme jen slova, o která se rozhodl podělit. Zmítán touhou žít svůj vlastní život i touhou vymanit se z role, která mu připadla, prozkoumává dosud neznámé území. Před ním se otvírá svět prvních lásek, rodinných dramat i nových přátelství. Svět sexu, drog a Rocky Horror Picture Show, kde klíčem ke štěstí může být například ta správná píseň, díky níž se můžete řítit tunelem a cítit se nekonečně. V Charliem se autorovi podařilo stvořit vypravěče, který vás uhrane a přenese zpět do divokých a intenzivně prožívaných dní na prahu dospělosti, kdy se život podobal jízdě na horské dráze.
--- já chci hrozně moc vidět film, jenže většinou si chci nejdříve přečíst knihu a až pak koukat na film, takže si ji prostě musím pořídit
--- navíc má kniha opět skvělé hodnocení a já už dlouho nečetla žádnou knihu psanou v dopisech

A to je prozatím vše. Četli jste někdo tyto knihy? A co na ně říkáte? :)

3 komentáře:

  1. Všechny knížky, které tu máš si strašně moc chci přečíst :) - a Zlodějku knih mám rozečtenou a je to strašně zajímavý, neobyčejný a celkově mě to moc baví - doporučuju! A s oblečením jsme na tom stejně - k Vánocům jsem si přála 15 knih a z oblečení jenom jeden svetr :D. Vše na úkor knih!!
    A máš moc pěkný blog a design :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, o té jsem slyšela spousty kladných ohlasů, těším se, až si ji přečtu :)
      Jinak mockrát děkuji, s tím designem jsem si zprvu nebyla moc jistá :D

      Vymazat
  2. Tak Maru mám za sebou :) Teda tú prvú knihu a bola tak skvelá až som zabudla o čom poriadne bola a kedže ma čaká na poličke druhý diel, musím si túto knihu znova prečítať :D
    Na zlodekju kníh mám zálusk a potrebujem ju prečítať skôr než uvedú film do kín.
    Tretia kniha je veľmi zaujímavá a už som si ju pridala do to-read. Bojím sa však že bude dosť smutná.
    A na poslednú mám tiež zálusk.. ale neláka ma to k nej až tak veľmi.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.