14. 1. 2014

Co dělat, když máte v práci pauzu?

Toto je jen takový můj malý průlet nápady, jak se vypořádat s časem mezi prací, když jste v zaměstnání. A ano, všechny je osobně praktikuji. Jak se tak říká, jsem trochu MOC.

1. TETOVÁNÍ
Skoro každé ráno si v obchodě na nádraží kupuji jídlo do práce, abych tam neumřela hlady. A platím stravenkami. Jelikož však v obchodě na nádraží na stravenky nevrací ani korunu, ani dvě, ani pět, a mě většinou zůstane tak 5 korun, tak to pravidelně řeším tím, že si koupím žvýkačku za 3 koruny s tetovačkou. Přesně takovou, jakou jsem si dřív kupovala jako malá v hospodě, když jsem čekala, než babička dopije svoje pivo. A vždy, když se v práci naobědvám, dám si tuhle žvýku a tetovačku natetuji na levou ruku. Už se z toho stal takový můj malý rituál. 


2. FOCENÍ V ZRCADLE
Když jsem ještě chodila na gympl, často jsem se na záchodě fotila v zrcadle. Jen tak, abych měla památku, jak jsem ten den zrovna vypadala. Ono se to skutečně občas hodí, když nevíte, co si máte vzít na sebe, kouknete na fotky s nějakým starším outfitem a je to hnedle vymyšlené. Každopádně tato tradice se se mnou přesunula i do zaměstnání. Říkejte mi, že jsem jako malá puberťačka, ale má to i svá praktická hlediska.


3. COURÁNÍ NA NETU
Někteří z nás jsou tak trochu šťastlivci a ve své práci mohou chodit tu a tam na internet. Já mezi takové šťastlivce patřím a když mám pauzu, mohu zkontrolovat vše nové, co se za dobu, kdy jsem byla offline, přihodilo. Tady u toho bodu, bych ale upozornila, že ne všichni zaměstnavatelé jsou tak benevolentní. Někde vás za to můžou i vyrazit.

4. STAVĚNÍ Z PAPÍRU
Když jste kancelářská krysa, stejně jako já, všude okolo jistě budou i kancelářské potřeby. Včetně papíru. A ten se dá využít všelijak, včetně slavného origami. Díky mému zaměstnání jsem se konečně naučila postavit tu slavnou labuť. Teď už můžu v klidu zemřít.


5. ZDOBENÍ NÁSTĚNKY
Aby zaměstnanci nebyli příliš v depresi a nervózní, je potřeba usadit je do příjemnějšího a klidnějšího prostředí. K tomu mohou sloužit i nástěnky, jenž si mohou libovolně ozdobit. Ne jen, že se u tvorby lidé uvolní a uklidní, ale také se budou cítit víc jako doma, když na ně ze stěny bude koukat jejich vlastní dílo.


6. ČTENÍ
A samozřejmě, jelikož jsem tak trochu knihomol, tahám svoje knihy i do práce. Kde je v mezičase čtu. Občas zkrátka potřebuji koukat na něco jiného než jenom do monitoru, takže to velmi oceňuji. A když pak jezdím z práce domů vlakem, má to vlastně double využití.

7. MALOVÁNÍ
Maluji ráda, i když to moc neumím. A taky maluji na vše. Na papír, na ovoce (nejvíce na banány, mandarinky, pomeranče), na ruce (svoje i cizí), a když není po ruce ani jedno, stále máte v práci počítač, ve kterém dozajista bude program Malování. Už jsem říkala, že ve mě práce probouzí kreativitu?


8. FOCENÍ JÍDLA, PITÍ
Jedno z mých hobby je focení jídla, které v zaměstnání jím a pití. Hlavně energy drinků, díky kterým se práce stává snesitelnější. Když jsem naspeedovaná takový Rockstarem, tak dokáži udělat i 200 požadavků denně! Jako robot.

9. MYŠLENKOVÉ BLOGOVÁNÍ
Tím mám na mysli, že si v hlavě vytvářím články, o kterých budu psát. Pak je vždy sepíšu na papír a z papíru je přenesu sem. I tento článek vznikl původně v práci. Prostě ve mě práce probouzí kreativitu. Ono, když děláte celý den to samé, pak už to máte tak naučené, že to děláte vcelku automaticky a na přemýšlení a vymýšlení máte tedy spousty spousty času.

To je vše, co konkrétně já vyvádím v práci, abych svou osobu nějakým způsobem zabavila.
A co děláte o pauzách v práci /škole vy?

(PS: Aby nevznikly nějaké teorie, jak z paralelního vesmíru, že musím mít v práci aspoň 3 hodiny pauz, abych všechny tyhle blbosti stíhala, tak vám sdělím, že pauz mám úplně stejně klasicky jako většina z nás, 30 minut oběd, 30 minut pauza vybíraná po 10 minutách v průběhu dne.)

3 komentáře:

  1. Ach to nie! Tento článok je skvelý :D
    Najlepšie to fotenie jedla atď. Ja prácu nemám takže je to na nič ..ale keď som chodila do školy tak to bolo iné. Tam som sa veľa krát rozprávala so spolužiakmi, behala som hore dole po chodbách, chodievala so do automatov na horúcu čokoládu, naháňala učiteľov po triedach a potom jedla, jedla, jedla a jedla :D
    Ale ak by som bola v práci - mám jednu vysnívanú kaviareň v ktorej chcem pracovať a je to tam tiché, útulné, na francúzsky štýl a s príjemnou hudbou... a niekedy cez týždeň tam nikto nie je, tak to by som si určite doniesla knihu a čítala a čítala až by som nevnímala či by prišiel zákazník :D

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem kancelářská myš, takže v pauze buď projíždím blogy, zrovna jako teď:) nebo čtu nějakou elektronickou knihu, případně čas trávím návštěvama a kecáním v cizích kancelářích, kde zdržuju dotyčné od práce :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Ty, že neumíš kreslit. Hele, takovýho deera bych nedala ani já a to se o kreslení snažím už nějakej ten pátek. :D Mohla bys udělat návod, jak na deera :D :3
    Já se svého čásu zase pravidelně fotila webkou, pak to po roce poskládala a sledovala změny, které vůbec nebyly. A i když se teď podívám na fotky staré tři roky a nové fotky, furt vypadám, jako kdyby mi bylo náct. Tak už to zas tak často nedělám. :D

    A tetovačký? :O Já chci taký, v jakých zvýkačkách se to ještě prodává. *chvilka nostalgie* :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.