6. 2. 2014

Hula hoop dance

Čauky paroháči!
Dneska jsem si pro vás připravila jeden článeček, na nějž mě tak trochu navedla slečna Eloran. V jednom mém starším příspěvku jsem se zmínila o hula hoop dance a ona se ptala, co to jako je. To mi vnuklo myšlenku, že o tom něco napíšu. Protože ačkoliv to začíná být v poslední době poměrně populární a v nejednom časopisu se o tom zmiňují ve fitness sekci, tak je tu ale spousta lidí , která o tom ještě neslyšela. A nebo to třeba znají, jen nevědí, že se tomu tak říká.

CO JE TO HULA HOOP DANCE
Hula hoop dance je, jak již název napovídá, tanec a to s obručí.
Možná někteří z vás měli takovou tu plastovou lehkou obruč z hračkářství, kterou se snažili zuby nehty udržet kolem pasu, ale furt a furt to padalo na zem, až jste to nakonec vzdali, protože to vyžadovalo opravdovou námahu. Nebo možná měl někdo z rodiny takzvané fitness obruče na cvičení, takové ty velké, těžké obruče na masáže zad, posilování a občas mající i nějaké vroubky a podobně.
Tohle je skoro ta samá obruč. Jen je hladká, vážící tak, aby bylo lehké s ní točit, ale aby nevážila příliš málo a neustále nepadala dolů a průměrem velká nejlépe k pupíku, když ji postavíte na zem. S ideální obručí se dají dělat opravdu psí kusy! V dnešní době už to skutečně není jenom o kroužení v pase. Při hula hoop dance si pustíte nějakou hudbu, která vás pěkně přivede do nálady, a kroužíte do rytmu, děláte různé tríčky, kroužíte na hrudi, na rukou, nohou, jedné noze, krku, prostě všude, kde se dá. Je to skutečně zábava.

VÝHODY
Jak jsem již psala, je to prostě skutečně zábava, takže vám to zvedne náladu. Kdo má rád tanec a hudbu, ať to určitě zkusí. Krásně se při tom uvolníte, protáhnete se, podpoříte rovnováhu, zpevníte tělo a třeba i shodíte nějaké to kilo. I když o hubnutí to tolik není. Spíše o formování postavy a posílení svalů.

JAKOU OBRUČ SI VYBRAT
Rozdělení obručí:
Dětské - 250 g váha, 20mm trubka, 80-90cm průměr
Taneční - 300g váha, 20mm trubka, 95cm průměr
Pro začátečníky - 550g váha, 25mm trubka, 100cm průměr
Je důležité si vybrat ideální obruč a na začátku se nepřeceňovat, že všechno zvládnete s menší a lehčí a podobně. Zprvu je lepší vsadit skutečně na tu pro začátečníky, abyste se naučili ji dobře ovládat, udržet v pase, i když chodíte a postupně k tomuto základu začali přidávat i nějaké jednodušší triky. Teď vám prozradím to sladké tajemství, proč je lepší na začátku ta těžší a větší obruč – pomaleji se točí a pohybuje, to znamená, že na provedení případného triku máte mnohem víc času, navíc není tak těžké ji udržet v pase v pohybu a nemusíte vyvíjet až takovou námahu. Kdybyste začali hned s taneční obručí, zbytečně byste si přidělávali práci. Až totiž hooping trochu vypilujete, můžete přejít na menší a lehčí obruče. A pak třeba i na víc obručí najednou a tak dále a tak dále.
Pro nákup obruče doporučuji TENTO OBCHOD, odkud mám já tu svoji :)

JAK JSEM SE K TOMU DOSTALA

Vždycky jsem chtěla dělat něco, co by mě bavilo a při čem bych se zároveň hýbala. Jelikož jsem docela líný člověk, tak to nebylo snadné, protože u všeho musím vyvíjet až příliš velké úsilí a to mě nebaví. Jediné, co mě vždycky skutečně bavilo, je tanec. Ale na to, abych pravidelně docházela do nějakého tanečního klubu nemám peníze, čas a navíc bych asi nezvládala ty choreografie. Ke všemu si o sobě ani nemyslím, že jsem pohybově nadaná… Ale nevzdávala jsem se a hledala a hledala na netu, až jsem objevila hula hoop dance. Ale není to tak, že jsem hned sháněla obruč, to určitě ne, nejdřív jsem si střádala informace, sledovala spousty videí a čekala asi rok. Za ten rok mě chuť zkusit to, nepřešla, a to byl můj hlavní impuls, že jsem do toho nakonec skutečně šla. Protože patřím mezi ty osoby, co je vše hned omrzí a nudí. Ale vzhledem k tomu, že i po tak dlouhé době jsem měla stále chuť to vyzkoušet, tak jsem to riskla. Bohužel u nás v Čechách v té době skutečně nebyl tento tanec příliš populární. Jediné lekce jsou v Praze a Brně. Přičemž jsem narazila na jednu českou lektorku Michalu (vlastnící obchod výše) a zjistila, že vyrábí obruče (ano, obruč si můžete udělat sami, když víte, jak na to, návody jsou i na youtube), takže jsem si u ní obruč objednala a když mi přišla, byla jsem naprosto nadšená. Akorát teda bez lektora. Našla jsem však spousty tutoriálů na youtube, takže jsem se začala učit dle nich. Jo, jsem hold samouk. Ze začátku to bylo fakt těžký, hrozně jsem se vztekala (protože jsem občas trochu cholerik), nadávala a nejednou to chtěla vzdát, obruč za 800 stovek hodit do kouta a zapomenout na svůj stupidní nápad. Ale vydržela jsem. A i když jsem na sebe a hoopování dost nadávala, myslím si, že nakonec na tohle mám docela talent, protože mi to i bez tutoriálů šlo samo a na spoustu věcí jsem přišla automaticky. Každopádně dneska už je to rok, co jsem si tu obruč pořídila a jsem ráda, že jsem tak učinila. Protože mě to skutečně baví a chci se v tom i nadále zlepšovat. Akorát mě mrzí, že je venku neustále tak nepříznivé počasí, jelikož nejlíp se mi krouží venku na trávě.

Pokud jsem někoho svým článkem nadchla natolik, že by to chtěl zkusit, tak jsem skutečně ráda. A pokud ten někdo je z mého okolí, ať mi dá okamžitě vědět, jelikož bych hrozně moc chtěla kroužit ještě s někým, abych na to nebyla sama, protože ve dvou se to lépe táhne.
TAKŽE S CHUTÍ DO TOHO!

Jedno z videí, které mě přesvědčilo k tomu, to zkusit. Hrozně se mi líbí, jak má plynulé a ladné pohyby.

3 komentáře:

  1. to video je úžasné! o.O klidně bych to taky zkusila, ale znám se - neustále by to byly jen výmluvy, že nemám čas nebo místo :D snadno se pro něco nadchnu, a ne že bych to pak vzdala, ale flákám kvůli tomu všechno ostatní, co bych flákat neměla :D pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě to vždycky přišlo zajímavé a super od té doby, co vím že to děláš, ale prostě ten keš do té obruče se mi tak hrozně nechce dávat! Ale stejně to musí být parádní a pokud ti to jde, tak ti jedině fandím :) Jednou mi uděláš vystoupení, máš 4 měsíce na natrénování nějaké sestavy :D Když mě nadchneš, tak možnááá jednou do toho půjdu taky

    OdpovědětVymazat
  3. Prvýkrát čo počujem, že sa tomuto v týchto končinách niekto venuje - aspoň prvýkrát to vidím na blogu a mám z toho ohromnú radosť :D Hoopovala som minulý rok, teraz si na to neviem nájsť nejak priestor a čas :/

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.