23. 7. 2014

Můj knižní wishlist #2

Vzhledem k tomu, že už mám splněný minulý wishlist (jojo, ten z prosince - bylo načase), tak jsem se rozhodla tu zveřejnit další menší seznam knih, které mne zaujaly a budu si je chtít jednoho dne pořídit do své sbírky a nebo alespoň přečíst. Tudíž zde je moje prázdninová finální čtyřka.

1. Ve stínu černých ptáků (Cat Winters)
-- Anotace: V roce 1918 si v kalifornském San Diegu vybírají svou daň smrtící chřipka a první světová válka. Šestnáctiletá Mary Shelley Blacková, pojmenovaná po slavné autorce románu o Frankensteinovi, dívka s přírodovědným nadáním, která se ocitla bez rodičů, odjíždí ke své tetě z Portlandu v Oregonu do San Diega... Zděšeně sleduje, jak se zde zoufalí pozůstalí hrnou na seance a k fotografům duchů, kde hledají útěchu. Jedním z takových fotografů je i bratr jejího milého Stephena Emberse Julius, jehož Mary Shelley považuje za podvodníka... Po Stephenově smrti na válečné frontě ve Francii se Mary Shelley vystaví v bouři bleskům, je zasažena a nakrátko umírá. Když se vrátí mezi živé, má zvláštní schopnost – cítit chuť emocí. Stephenův duch se k ní v noci vrací a prosí ji o pomoc – nemůže odpočívat v pokoji, protože ho mučí tajemní obrovští černí ptáci... Uvěří Mary Shelley v existenci duchů? A podaří se jí odhalit důvod Stephenova utrpení a pomoci mu?
  • O této knize jsem toho spoustu slyšela a hrozně mne zaujala svou anotací. Jsem tak trošku ulítlá na duchařiny, knihy s duchy mě zkrátka hrozně baví. Ten šimravý pocit v zádech a přijemné mrazení, když čtete zrovna nějakou napínavou stránku sama po tmě. Jedinečné!

2. Antibohyně (Kendare Blake)
-- Anotace: 
Staří bohové neumírají… Aspoň si to Athéna myslela. Jenže pak jí pod kůží začala vyrůstat pírka, která jí zahltila plíce jako nějaká podivná rakovina, a Hermése sužovala spalující horečka. Tím skončil jejich poklidný věčný život ve zdraví...Athéna a Hermés putují světem a zoufale hledají příčinu svého pomalého, bídného umírání. Cestou získávají spojence a odhalují pradávné i nové protivníky. Pátrání je zavede ke Cassandře, obyčejné dívce, která se kdysi coby vědma těšila přízni a ochraně jednoho z bohů... Dnes už se Cassandra do života bohů nijak neplete, vlastně ani netuší, že existují. Přesto by mohla hrát klíčovou úlohu ve válce, k níž se schyluje... Královna bohů Héra se spojila s dalšími antickými obyvateli Olympu, kteří ve snaze prodloužit vlastní život vyvražďují své rivaly. Touha přežít z nich udělala antibohy, ubohé karikatury jejich někdejší slávy. Athéna bude potřebovat nějaké trumfy, protože život nesmrtelníků jen tak nevyhasne. Každý z nich umírá po svém. Někteří se zadusí peřím. Z některých se stanou příšery. Ale všichni zuří až do posledního dechu.
  • Od této autorky vlastním dvě knihy; Annu krví oděnou a její pokračování Dívku z nočních můr. Musím říct, že se mi její styl psaní hrozně zamlouval, umí perfektně vtáhnout do děje a zaujmout čtenáře občas velmi děsivými a krutými popisy. Ale mě se to líbí. Proto spoléhám na to, že se mi i tato kniha bude líbit. A navíc jsem ještě nečetla knihu o bozích.

3. V šedých tónech (Ruta Sepetys)
-- Anotace: 
Píše se rok 1941. Lině je patnáct let a těší se, že po prázdninách půjde na uměleckou školu. Jednoho večera k nim domů ale vrazí sovětská tajná policie a společně s její matkou a malým bráškou ji odvlečou pryč. Čeká je deportace do pracovních táborů na Sibiři... Lina se musí naučit bojovat o život, přijímat obtížná rozhodnutí, spolknout ponižování a bití a hlavně se nenechat zlomit, udržet si vlastní lidství. A to se jí daří díky rodině a také lásce k výtvarnému umění. I přes ohromné riziko si kreslí a zapisuje, co všechno ona a ostatní lidé okolo ní zažívají. Nejdříve kreslí, protože doufá, že se díky obrázkům a vzkazům jejímu otci podaří je najít a zachránit. Později proto, aby uchovala paměť národa a vzdala tak poctu tisícům nevinných lidí, kteří byli odsouzeni k smrti, ať už okamžité při popravách, nebo pomalejší v pracovních táborech... Linin pohnutý příběh je plný lidské krutosti a nenávisti, ale zároveň lásky a naděje. Otázkou zůstává, zda naděje a láska dokáží udržet člověka při životě a s hlavou vztyčenou dostatečně dlouho…
  • Dneska jsem na ni znovu narazila a znovu si uvědomila, jak moc si ji chci přečíst. Tolik vychvalovaná, tolik smutná a tolik pravdivá. Historie mne docela zajímá a proto bych se chtěla dozvědět něco víc z té doby, jak kruté to tehdy bylo tenkrát na východě. Prostě asi další z knih, kterou by si měl nejeden člověk přečíst, aby si uvědomil, jak dobře se vlastně má, i když si někdy stěžuje, jak je život těžký.

4. Cena nevinnosti (Rebecca James)
-- Anotace: Tim je obyčejný australský kluk. Pracuje jako kuchař v otcově restauraci, každý den si zasurfuje a dá si pivo. Je se svým životem navýsost spokojený – tedy až do chvíle, kdy ho jeho přítelkyně Lilla vyhodí z bytu s tím, že by měl konečně dospět. Řízením osudu se Tim stává podnájemníkem v obrovském starodávném a trochu strašidelném domě, který vlastní uzavřená a plachá Anna, dívka s traumatickou minulostí, jež už půl roky nevyšla z domu, neboť trpí agorafóbií (strach z otevřeného prostoru) a záchvaty paniky. Bezstarostný Tim se rozhodne, že si Anninu psychickou nemoc nebude připouštět, ale když se v domě začnou dít podivné věci, zalekne se, že Anna už ztrácí rozum docela a že by mohla být nebezpečná – jenomže to už se mezi oběma spolubydlícími, kteří snad nemohou být rozdílnější, rodí křehké, ale silné pouto…
  • Tak nějak netuším, co od této knihy očekávat, ale ačkoliv se mi absolutně nelíbí její obálka (a to já si na pěkné obálky potrpím), tak i přesto mám pocit, že bych si tu knihu přečíst měla. Ta anotace je zajímavá, takže by ta kniha mohla být i něčím originální. Každopádně prý co se zápletky týče, tak je velmi napínavá a konec překvapivý. Inu, bude to tak trošku sázka do loterie, ale těším se.

A co vy? Jaké knihy visí na vašem prázdninovém wishlistu? :)

7 komentářů:

  1. Ve stínu černých ptáků a Cenu nevinnosti taky chci. :)
    Antibohyně je naprosto super knížka. :)
    V šedých tónech je nádherná, ale smutná kniha. :)

    OdpovědětVymazat
  2. O knize Ve stínu černých ptáku jsem toho dost slyšela, tak taky přemýšlím and tím, že bych si to přečetla - no uvidím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý výběr! A Cenu nevinnosti si určitě přečti, je vážně úžasná, nedávno jsem dočetla (a včera sepsala recenzi :-D). Věřím, že nebudeš litovat, obálka sice není nic moc, ale příběh za to fakt stojí. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. v šedých tonech se mi zamlouvá, to si seženu:)
    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Ve stínů černých ptáků se chystám číst ještě teď o prázdninách.
    Antibohyni a Cenu nevonnosti mám v plánu si někdy určitě přečíst :).
    A V šedých tónech jsem četla minulý měsíc a kniha se mi moc líbila. Na tohle podobné téma ti doporučuji i knihu Měděný jezdec :).

    OdpovědětVymazat
  6. Minimalne 2 knihy z tveho wishlistu mam i na svem :) a dalsi dve vypadaji dobre :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ve stínu černých patku je perfektná kniha a to grafické spracovanie vo vnutri knihy je len bonus ku krásnej knihe :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.