3. 8. 2014

série Hřbitovní královna (Amanda Stevens)

Milí čtenáři, vítejte na módní přehlídce těchto tří krasavic. Nejdříve rozebereme celistvou kolekci a její společné prvky, poté se podíváme trošku blíže na typ látek a jejich vzory. A na závěr zbude i trocha času na váš osobní komentář a hodnocení. Doufám, že vás tato lehce duchařská show zaujme.

Do série nám tedy spadají momentálně (u nás vyšlé) tři díly - Okřídlená duše, Království a Prorok. Takhle najednou to zní možná poněkud zvláštně, ale svým způsobem má každý název smysl a určitý vztah ke knize.
Příběhem nás provází hlavní postava Amelie Grayová, vystudovaná restaurátorka hřbitovů, která je tak trošku, přiznejme si to rovnou, divná. Strání se lidí, nemá de facto ani kamarádku, nejraději tráví čas na hřbitovech, kde trhá trávu a zkoumá náhrobky, vzrušují ji týpci pronásledovaní duchy, a co hůř, ona ty duchy dokonce vidí! No, žádná skvělá partie. Zas na druhou stranu, její postava je poměrně zábavná, chytrá a vzdělaná. Líbilo se mi, jak dokázala uvažovat a nebála se postavit svému strachu čelem. Nebudu mlžit, prostě jsem si hlavní hrdinku zamilovala a v nejedné situaci se s ní ztotožnila. Nesnáším slabé, ustrašené knižní postavy, které místo, aby šly dál a prozkoumávaly divné až předivné záhady, tak utečou, a pak uvažují, co by, kdyby. Mám ráda akční knihy a přesně toho jsem se dočkala. A protože mám ještě raději akční knihy s romantikou, tak jsem zkrátka ze série nadšená. Pokud hledáte duchařinu nabytou akcí, kde se hlavní hrdinka vrhá do nebezpečí a řeší jednu záhadu a vraždu za druhou, a přitom ještě slintá nad sexy chlapem, co je tak trochu záhadný a vy chcete slintat s ní, tak s chutí do toho. Protože, kruci, jak nás ženský dokážou rozpálit záhadní chlápci, to je k neuvěření.
Při proplouvání příběhem jsem u mnoha scén skoro nedýchala, buď strachem a napětím nebo obřím očekáváním, že už konečně se stane to velké NĚCO. Je možné, že z toho nebudete tak odvázaní jako já, ale pokud milujete duchařiny, tajemné sexy chlápky, co se jmenují Devlin, záhady, vraždy, hřbitovy a tajemno, tak je dozajista nemožné nemít knihy v oblibě. Možná to zní, že člověk, který by s chutí četl sérii Hřbitovní královna, musí být docela úchyl, ale ono to dohromady skutečně tvoří dosti luxusní četbu pro dámy.
Takže se nebojte trochu té morbidity a hurá do čtení!


- A pro ty, které to skutečně zaujalo, tu máme bližší náhled na jednotlivé díly.


Okřídlená duše - zde se setkáváme s Amelií poprvé. Představuje nám svůj život, vypráví, kdy poprvé spatřila ducha a seznamuje nás s pravidly, které je nutné dodržovat, pokud duchy vídáte stejně jako ona. (Ta pravidla si Amelie opakuje až příliš často, takže i vy si je budete s přehledem pamatovat ještě tak 10 let po dočtení knihy.) Na scéně se také objeví již zmiňovaný sexy Devlin a s ním i jeho věrní duchové, kteří se od něj od soumraku (doba kdy je vrstva mezi naším světem a světem duchů nejtenčí a jiné bytosti mohou projít skrz závoj) do svítání nehnou snad ani na krok. Amelie zrovna dostala super nabídku na restaurování hřbitovu, který je sice v dost dezolátním stavu, ale nemůže mu být odepřena jeho historická hodnota. A právě na tomto místě se začne odkrývat jedna záhada a vražda za druhou. Otázky řešící se v první díle jsou především vztah Devlina s Amélií, ale hlavně, kdo je ksakru ten vrah, a jak může hlavní hrdinka pomoci vyřešit celý případ.

Království - nebudu moci napsat příliš sáhodlouhé popisy druhého a třetího dílu, abych neprozradila nějaký spoiler, ale pár věcí prozradit mohu. Z Okřídlené duše vás dozajista nahlodá několik scén ohledně Amelie a jejího dětství a především původu. Co si o ní šeptá její matka a teta? Proč je její otec tolik odtažitý? Všechno se bude řešit právě zde a věřte, že to bude šok za šokem. Jedna věc, jež by mohla lidem, co si oblíbí Devlina vadit je, že se tu moc neprojevuje. Spíš vůbec. Ale nebojte, čeká vás solidní náhrada jménem Thane.

Prorok - pokud Vás bavilo odkrývání záhad Ameliina života, pak vás stejně tak bude bavit pronikání pod roušku tajemství Devlinovi minulosti. Vracíme se totiž k nedořešeným věcem z prvního dílu. Hlavní zápletkou budou opět duchové, ale tentokrát to bude trošku jiné. Od té doby, co Amelie porušila otcova pravidla se mění vše, na co byla doposud zvyklá, a o čem si myslela, že je pro ní jistota.
Mazecký závěr knihy, který mi nasadil neskutečného brouka do hlavy, takže teď už jen musím doufat, že bude další díl, aby mi to autorka vysvětlila aneb, jak jsem již psala v předminulém článku "Tím, čím jsi, jsem kdysi bývala i já. A ty se jednoho dne staneš tím, čím jsem teď." ...


  • A jaký názor na Hřbitovní královnu máte vy? Četli jste sérii či se na to teprve chystáte? A nebo vás takové knihy vůbec nelákají?

9 komentářů:

  1. Restaurátorka hřbitovů už zní samo o sobě skvěle:)) Duchařina mě zajímá, takže snad se k téhle sérii někdy dostanu, děkuju za přiblížení:)

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsem u někoho viděla recenzi ale nějak jsem si ji nechtěla protože moc na první pohled mě knihy nezaujaly, ale když o nich tak hezky mluvis, je tam ten sexy typecek. .. jo o muže to být dobře ctivo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. O serii slysim prvne ale vypada skvele, cely napad je zajimavy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně skvělá sága! Už se moc těším, až vyjde další díl. Na knížku jsem narazila náhodou a naprosto mě dostala. Je psaná čtivě. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Z tyhle serie jsem cetla zatim jen prvni dil a naprosto me nadchnul, takze uz mam doma koupenou i dvojku a trojku, jen na ne najit cas :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mich, nominovala jsme tě do TMI Tagu, prosííím, natoč to, vážně mě odpovědi na ty otázky zajímají. Nemáš zač! :D A nevymlouvej se, že náš čas!

    http://prasekost.blogspot.cz/2014/08/tmi-tag-video.html

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek, zrovna jsem hledala co si půjčit v knihovně a mám jasno! Díky.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky jsem četla, ale už je to docela dlouho, budu si to muset brzo zopáknout :)

    OdpovědětVymazat
  9. skvělé knihy těším se na další díl

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.