26. 7. 2016

Mix na indický způsob s rýží

Čauky jeleni,
upřímně vím, že to tady píšu spíš jen pro sebe, abych nezapomněla recept, protože už sem na blog nikdo nechodí, ale mě to vůbec nevadí. A jelikož se mi jídlo povedlo (dle mého skromného názoru), a jelikož mám na recepty špatnou paměť a papírky věčně ztrácím po všech čertech, proč si to nezaznamenat zde. (Když jsme u těch čertech, dneska ráno jsem si cestou do práce říkala v hlavě "nemaluj pořád čerty na zeď", a pak když jsem se nad tím rčením zamyslela, mi přišlo krapet úsměvné, a opravdu by mě zajímalo, kdo a za jakých okolností jej vymyslel.)


Abych byla upřímná, tak nejsem bůhví jaký kuchař. Ve skutečnosti neumím vařit de facto vůbec a většinou v naší domácnosti vaří přítel (na mou obranu, já zase peču - ne na vaření, ale zákusky). Když se o vaření pokouším, většinou to nedopadá úplně nejlépe, neboť ačkoliv se snažím držet receptů, nikdy to jako jídlo na obrázcích u receptů nevypadá a ani nechutná (podobnost možná až na konci své cesty, jestli víte, jak to myslím...). Tudíž jsem byla mile překvapena, když se mi po dlouhé době podařilo uvařit něco chutného (opět zdůrazňuji, že se jedná pouze o můj skromný názor).

Můj největší problém s vařením je, že neumím dochucovat. Nikdy to není pořádně vyváženě dochucené. A já opravdu nevím, co dělám špatně, a co tomu jídlu chybí. Jakmile začnu přidávat jedno-jaké-koření, pak je to moc překořeněné a už se to nedá jíst vůbec. ALE! Začíná se blýskat na lepší zítřky, protože od té doby, co se stravuji převážně vegansky (záměrně píšu převážně, jelikož se mi občas stává, že uklouznu do starých návyků a nějakou tu baštu si neodpustím, proto pokud mě uvidíte s něčím, co vegani nejedí, nechci slyšet, že jsem lhala, protože jsem o sobě řekla, že jsem vegan), tak trochu víc experimentuji a zjišťuji, že někde hluboko uvnitř mne se nachází nepatrná jiskra se jménem "kuchař, lvl 99". Fakt.

(Joa ještě k tomu názvu - s Indií to má společné možná tak kari koření.)

Konec těchto úvodních řečí a pusťme se do toho!



Co je zapotřebí?
- rýže (jakákoliv uvařená dle návodu, já použila jasmínovou)
- konzerva krájených rajčat bez slupky (nebo rajčatové pyré, to jsem ovšem v obchodě nenašla, takže jsem použila krájená rajčata a pak je rozmixovala dohladka)
- malá plechovka kukuřice
- malá plechovka žampionů
- 1 velká červená paprika (nebo kapie?)
- 2 stroužky česneku
- olivový olej (na osmažení zeleniny)
- koření (sladká paprika, pepř, čína, kari, oregano, provensálské bylinky), sůl

Postup?
- omyjeme a nakrájíme papriku na malé kostičky
- na pánvi rozehřejeme olej
- slijeme vodu z konzerv
- nasypeme všechnu zeleninu na pánev a osmahneme
- okořeníme - sladká paprika, kari, čína (tou nešetřit) - a osolíme zeleninu a necháme chvíli smažit
- pokud nemáme pyré, rozsekáme rajčata a nalijeme je na pánev
- přidáme na jemno nastrouhaný česnek a provensálské koření s oreganem, necháme povařit
- na závěr dochutíme pepřem a solí
- dáme na talíř s rýží a papáme

(Dám vám jeden tip - když dáte víc pepře, bude to mít lepší říz. Ale Štěpán to nemá moc rád, tak to nepřežeňte...)

Doufám, že si na "mé" směsi pochutnáte - dobrou chuť!



(Dav: "Znamená to, že se vracíš na blog?"; Já: "Možná?")


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.