1. 8. 2016

Vegan špízy s tempehem

Čauky jeleni,

v poslední době se opravdu činím a přicházím s dalším chutným receptem. Již poměrně dlouho jsem neměla žádné maso (2 týdny jsem neměla ani rybí), ale dostala jsem chuť uvařit něco "klasického", zároveň však bezmasého. Napadlo mne zkusit špízy, kde jsem maso nahradila tempehem. 
S tempehem jsem ještě nikdy předtím nepracovala (pouze s tofu), takže jsem byla zvědavá, jak se to celé vyvrbí (zvláštní slovo - vyvrbí). Nakonec vše dobře dopadlo, protože jinak bych tu o tom nejspíš nepsala (i když kdo ví), a dokonce to Štěpánovi (můj přítel) velmi chutnalo, ačkoliv on například tofu nemá úplně v oblibě. Z toho jsem měla upřímnou radost! 
Dneska nebudu dále zdržovat a pustíme se rovnou na to.


Suroviny?

Na špejli:
- cherry rajčátka
- červená paprika
- cibule
- žampiony
- tempeh
- olivový olej

Marináda:
- olivový olej
- 1-2 stroužky česneku 
- grilovací koření 
- sojová omáčka

Příloha:
- brambory
- grilovací koření
- provensálské bylinky
- rozmarýn

- sojanéza, kečup

Postup?
- smícháme suroviny na marinádu (množství dle chuti a "od oka") a naložíme tempeh nakrájený na kostky
- nakrájíme cherry rajčátka na půlky, papriku na kostky, cibuli a žampiony na tlustší plátky
- na střídačku nakrájenou zeleninu a tempeh napíchneme na špejli (doporučuji dát tempeh k cibuli a žampionům, aby to od sebe krásně chytlo chuť a vůni)
- špízy položíme na pečící papír na plech a ještě trochu pokapeme olivovým olejem
- jako přílohu můžeme použít brambory nakrájené na kostky nebo půlměsíčky, posypané grilovacím kořením, bylinkami a pokapané olivovým olejem

Dobrou chuť!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.